Az algoritmusok szerepe a keresőoptimalizálás gyakorlatában
Azok, akik régen játszottak már tetrissel tudják, hogy semmi garancia nem volt a győzelemre a játékban. Hiszen alapvetően minden szinten gyorsabb és gyorsabb lett a játék ezért a győzelem kvázi lehetetlen csatává vált. A keresőoptimalizálás elég hasonló ehhez.
Ahogy a tetris játék során, úgy a keresőoptimalizálás alatt sincs olyan pont, ahol hátradőlhetünk és lazíthatunk, hogy a weboldalunk egyszer s mindenkorra a keresőmotorok eredményoldalának (SERP) tetején van.
Persze lehet, hogy egy friss keresésben a mi weboldalunk is a top találatok között volt, azonban a top hely minden csak nem garantált.
A Google algoritmus ugyanúgy komoly hatással van az eredményünkre, mint a versenytársak tartalmának minden módosítása. Az tehát, hogy hányadik helyen végzünk a keresési találatokban egy pillanatnyi látlelet pusztán.
A keresőmotorok kvázi kémeket küldenek az internet felfedezésére. Követik az egyik webhelyről a másikra mutató hivatkozásokat, és egy keresési indexnek nevezett tartalomtérképet építenek fel.
A webhelyek feltárása során ezek a feltérképező kém robotok a tartalmukat is értékelnek és meghatározzák, hogy milyen információkat tartalmaznak.
Ezeket az adatokat a keresőmotor algoritmusa használja fel annak meghatározására, hogy az adott webhely tartalma mennyire válaszol a felhasználók kérdéseire.
Minél jobban válaszol a lekérdezésre, annál előrébb kerül a SERP-ben.
A Google véget nem érő azon törekvése során, hogy jobb eredményeket biztosítson a felhasználóknak, az algoritmus gyakran frissül. Ez elkerülhetetlenül változásokhoz vezet a helyezésekben, ami megköveteli, hogy minden webhely tulajdonos folyamatosan dolgozzon a keresőoptimalizálás stratégiáján.
Az on-page SEO, amelyet néha on-site SEO-nak is neveznek, az oldal tartalmának, címkéinek és belső hivatkozásainak módosítása a keresés láthatóságának javítása és a forgalom növelése érdekében.
Más szóval, ez egy eszköz a webhely optimalizálására, hogy a keresőmotorok jobban megértsék webhelyünket. Ez természetesen számos előnnyel jár.
Az első a forgalom mértéke. A keresési oldalon az első öt organikus eredmény kapja az összes kattintás 67, 60%-át. A következő öt csak 3, 73%-ot tesz ki. És onnan tovább szakad be ez az arány. Tehát, ha forgalmat szeretnénk szerezni, akkor a csúcs közelében kell kerülni.
Másodszor, a magas rangú webhelyeken sokkal jobb az átkattintási arány (CTR). Az első Google mobilkeresési eredmény átlagos organikus CTR-je 26, 9%.
Most vegyük figyelembe, hogy a mobiltelefonján a közelben keresett internetfelhasználók 92, 4%-a ugyanazon a napon felkeresi azt a vállalkozást, és máris láthatja, hogy az organikus SEO milyen hatással lehet az Ön eredményére. Az oldalon belüli optimalizálás pedig fontos tényező az organikus rangsorolásban.